Cum sa canti un cantec de Grammy. Sau sa compui?!

vineri, 25 februarie 2011

Fiindca tocmai am citit si comentat mai devreme despre un cantecel de Grammy din sfera country-pop mi-am amintit ca am si eu o mica povestioara in tema.

Intr-o alta postare spuneam ca din pacate nu cunosc multe dintre cantecele nominalizate la Grammy, dar singurul din lista pe care l-as fi votat eu pentru cantecul anului era Need You Now al celor de la Lady Antebellum. Care a si castigat.
Prin urmare merita 3 minute din atentia voastra urmatoarea curiozitate.

Acum vreo 7 luni de zile auzeam in miez de noapte la radioul meu obisnuit un cantec foarte fain, pe care nu il cunosteam (in sensul de versuri sau cantaret), dar care imi parea cunoscut de-o vesnicie. Cum singura memorie fabuloasa pe care o am e memoria hedonista (ca sa ii spun astfel), am retinut versurile cantecului cu pricina. A doua zi il cautam pe net si aflam ca se numeste Need You Now, cantat de unii, Lady Antebellum.

In momentul in care cantecul a intrat si in playlist-ul de zi al radioului mi-am amintit de unde il stiam :
il auzisem o singura data, in februarie, in cadrul galei Grammy din 2010, cantat live de acea formatie de care nu mai auzisem nici pana, dar nici de atunci incolo. Si imi placuse de la prima ascultare.

Mai tarziu am dat si peste un clip interesant pe youtube si am zambit dandu-mi seama de unde senzatia mea de deja-entendu, deja-aime inca de la prima ascultare a cantecului.

Sper sa deschideti link-ul si apoi sa-mi spuneti si mie, negru pe alb in fata ceea ce credeti.
Oricum, sper sa va si placa, Eye in the Sky a fost un mare hit prin anii '70 din cate am inteles.
(si cum nici o coincidenta nu vine vreodata singura, mai devreme la acelasi post de radio al meu a fost tocmai Alan Parsons Project, desi nu ii mai auzisem de luni de zile).
http://www.youtube.com/watch?v=sS1z2inwJ2o

3 comentarii:

waven spunea...

Nimic nou sub soare ... încă unii care credeau că au inventat roata. Primii!

brighty spunea...

Eu spun ca seamana oarecum cele doua cantece dar nu cred ca se pune problema vreunui plagiat... E deja destul de greu sa vii acum cu ceva nou, inedit pe piata muzicala... Unele note mai seamana, unele pasaje... Cu toate acestea, nu imi pare evidenta asemanarea frapanta, grosolana - as putea sa-i zic.

Mai funny decat comparatia aceasta imi pare insa titulatura formatiei - Lady Antebellum. Nu puteau sa-i zica, pe sleau, Gran'ma?! :))))

Mihaeladm spunea...

Brighty, super remarca ! nici ma gandisem in felul asta la Lady Antebellum. :)))Uite cum se ajunge din Lady - Gran'ma ! :))

Trimiteți un comentariu