Noi metode de lucru in organizatii - funny if it wasn't scary

duminică, 13 februarie 2011

Din seria schimbarilor induse de criza in campul muncii asta seara am auzit de doua noi tendinte tot mai raspandite la nivel organizational :
- instalarea de softuri pe computerele angajatilor care sa monitorizeze siteurile pe care se plimba respectivii in timpul orelor de program
- montarea de camere de luat vederi pentru aceeasi monitorizare permanenta a acelorasi natarai care n-au putut ajunge decat angajati la altii.

Bine, sunt convinsa ca unii patroni sclipitori foloseau metodele astea inainte sa-i stranga criza cu eficientizarea resurselor.

Cu prima sa zicem ca n-am nimic de comentat, fiindca niciodata nu mi-a trecut prin cap sa ma dau pe net in orele de program, din multiple motive, unele ce tin de o usoara paranoia probabil.

Insa cu chestia cu monitorizarea video ... hopa, aici am cam multe de comentat.
De pilda i-as invita pe patronii cu pofte din astea voyeuriste sa-si bage camerele de filmare in _ _ _ (las la alegerea fiecaruia umplerea spatiilor libere, in functie de cat de revoltata ma credeti in stare).
Nu cred ca daca am un contract de munca desigur cu un angajator asta inseamna si dreptul sa ma filmeze la discretie. Si nu cred ca ii da dreptul si la imaginea mea.

E drept, s-ar putea sa fie aici de vina si alergia mea la camere video. Cumva sunt o anacronica ce reactioneaza la camera de filmat precum primii "cobai" ai fratilor Lumiere ce se temeau ca acea cutie neagra le sugea sufletele.

Acum dincolo de inconstientul meu cu probleme vizibile ma gandeam la urmatoarea paralela :
se pare ca in curand jumatate din societate va munci in timp ce cealalta jumatate o va privi cat, daca si cum mai ales o face,
in conditiile in care pana nu demult ne plangeam ca jumatate dintre noi vorbeau iar cealalta jumatate, ticalosii nemernici de abjecti securisti, ne ascultau.
De unde se vede ca am progresat totusi. Vorba cantecului - Video Killed the Radio Star.

Totusi stirea difuzata era optimista : camerele de luat vederi nu sunt amplasate si in toaletele firmelor.
No, era sa mai zic ceva ... da' e tarziu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu