Cum sta treaba cu abtibildurile

duminică, 27 martie 2011

Gasesc pe tot mai multe siteuri cuvantul abtipild.

Initial mi-am hranit orgoliul din chestioara asta, ceva de genul "inca un indian pe care l-am intrecut la limba romana!".

Azi insa am gasit pe un nou site acelasi cuvant necunoscut mie. Si, recunosc, am cedat - am cautat in dexonline.

Pentru iubitorii de romane politiste cu final previzibil, da, corect este abtibild, asa cum gasiti aici.

Iar pentru persoanele cu intens spirit didactico-critic (cunosc eu vreo cateva) da, stiu, merit nota 4. Cel putin asa proceda invatatoarea mea - te intreba de vreo 5 ori cat fac 7X6, a treia oara deja ezitai, a patra oara te intepa cu intrebarea "esti sigur ca 42?", iar cand a cincea oara bolmojeai pierdut "...49?" pac! treceai la loc cu nota 5 !

Daca insa foloseai din prima cuvantul abtipild nu la nota 5 te incadrai, dar nici n-am sa dezvalui ce metoda ni se aplica, sa nu se scandalizeze nimeni de metodele educationale din alte vremuri.

p.s.  Nu stiu de ce, dar tot cautand cuvinte de-astea pe net m-a lovit o pofta nebuna sa ma abtiguiesc. Din pacate tre' sa ma abtin de la abtiguire cel putin inca o saptamana. Ceea ce nu va doresc si voua!

4 comentarii:

Lillee spunea...

Da, stiam ca este corecta varianta "abtibild" :)

Alina Fumm spunea...

La fel mi s-a intamplat si mie, vara trecuta, cand niste prietene ajunse la facultate, la stat chiar, sustineau ca e corecta varianta 'abtipild' sau 'aptipild'.
Si eu m-am cotrazis cu ele, pana cand am ajuns acasa si le-am aratat in DEX, care e varianta corecta.
Asa mi-a crescut inima in mine in momentu' ala... :))
Deci e de inteles ce ai simtit, nu e nimic aiurea!

Mihaeladm spunea...

Alina, deja m-ai luminat cu un zambet : de varianta "aptipild" chiar nu auzisem pana acum. :))
Ma intreb totusi cum suna astazi cuvantul cu pricina pentru studentele respective ... ca sa stim si noi care e tendinta ;)

eduard spunea...

Recunosc că a trebuit să caut cuvantul ”abtigui„, însă a meritat. E de folosit! Ce variantă a ”abțipildului„ foloseai?

Trimiteți un comentariu