Unde se termina neprofesionalismul si unde incepe prostia - azi Antena3

duminică, 13 martie 2011

CUVANTUL-CHEIE ZILELE ASTEA - CUTREMUR
Deocamdata am sa ma abtin sa vorbesc despre Japonia, desi, dupa 9/11, asta e prima catastrofa la care rezonez.

Ma frapeaza insa abordarile jurnalistilor romani pentru care de-acum totul in jur e cutremur. Oricum televiziunile noastre de stiri sunt atat de tabloide incat traiesc din catastrofe de obicei, dar acum profita de nenorocirea japonezilor de parca ar fi cel mai mare ospat!
Si se infrunta cu nerusinare din dezastre, si ne hranesc si noua prostia cu aceeasi nerusinare.

Doar doua exemple si imi spuneti mie daca exagerez, ambele de la Antena3.
Intr-una din emisiuni titlul de pe burtiera era maretul : "Cutremur la PDL". De-un prost gust-major!

Mai apoi, stirile incep, desigur, cu un calup de secvente din zona japoneza afectata. Eu le numesc "stiri protivi", fiindca astia au aparut prima oara cu reinterpretarea asta a lui "obiectiv" si "neutru" din stiri.
Calupul de imagini, pus pe fast-forward si asezonat cu o muzica gen Vangelis - Sfarsitul lumii (nu cred ca bucata asta exista, nu o cautati, si-n plus chiar n-am nimic cu Vangelis, da' stilul asta simfonico-mareto-catastrofal ma irita pana si pe mine). Astea sunt imaginile care deschid stirile. Oricum nu te lasa sa intelegi nimic din ce se intampla acolo, fiindca in 30 de secunde se deruleaza cam 15 cadre diferite cred. Exact ca la filmele de actiune.
Si peste toate astea troneaza titlul : "Fara efecte speciale!". Doar cu montaje speciale, dar asta nu se mai spune. Si iarasi de-un prost gust delirant, cu alte cuvinte : lumeeeee, lumeeee, iaca noi va aratam exact cum sunt distrusi oamenii aia, e pe bune ce va aratam si n-am trucat nimic - aia chiar mor acolo!

Am vrut si eu sa vad cum se prezinta stirile de genul asta prin tari mai vestice. Am vrut sa comut pe CNN, dar nu stiu pe ce canal il am.
Apoi am comutat pe TV5, dar francezii isi continuau emisiunile lor concurs.

Asa ca am inchis teve-ul cu totul si am simtit nevoia de muzica. Mi-am ales ceva Manic Street Preachers, cunoscatorii poate vor intui ironia alegerii.

2 comentarii:

brighty spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Florin Morosan spunea...

Aşa e de când lumea cu televiziunile, pentru puţin rating ar face orice, nu contează că sunt penibili sau mai ştiu eu cum... Şi atât timp cât asta ţine şi prinde la public de ce să nu o facă?

Trimiteți un comentariu