Cand iti masori anii in Tururi ale Frantei

sâmbătă, 30 iunie 2012

A mai trecut un an. Astăzi totuşi e cu entuziasm trecerea unui an, fiindcă azi suntem la început.
La început de Le Tour.

Problema pentru împătimiţii unui sport e că tocmai ceea ce îţi furnizează infuziile de plăcere îţi procură şi senzaţia acută a îmbătrânirii.

Creşti cu un sport. Te ataşezi de la început de una din figurile acelui sport. Ţii cu omul ăla, îţi accelerezi pulsul la presimţirea eşecului sau a victoriei sale. Îl vrei în toate cursele, altfel n-are lipici la atenţia ta întrecerea cu pricina. Aşa am fost eu cu Lance.
Dar cu trecerea anilor începi să-ţi dai seama că te-ai ataşat de mai multe figuri din sportul cu pricina. Ba chiar inclusiv de adversarii omului tău. Fac parte din acelaşi tablou glorios, n-ai cum să-i separi, precum eroii mitologici.

Dar, tot la fel ca eroii mitologici, şi oamenii de care te-ai ataşat se retrag odată în istorie.
Pe rând, de la an la an, e câte unul care se retrage.
Până când din 'armata' pentru care polemizai şi te inflăcărai tu nu mai rămâne nici un om în cursă.

Şi-atunci, în mijlocul numelor noi, de care n-ai mai avut puterea să te ataşezi, îţi dai seama că a trecut un car de ani. Unii nu mai pedelează, alţii nu mai sunt manageri sportivi, alţii nu mai comentează. Dar cu toţii au, am îmbătrânit.

Noroc cu Vino! Dragul de Vinokourov pleacă şi în Turul 2012. Ultimul dintre mohicanii mei ciclişti.
Pentru încă un an Alexadre Vinokourov îmi menţine iluzia timpului ce nu trece.

Haide Vino, PEDALEAZĂ !

4 comentarii:

raul rual spunea...

ti-am spus ca-i vad in fiecare an, nu?

Mihaeladm spunea...

Nu, Raul, nu mi-ai spus pana acum.
Nici eu nu te intrebasem, tocmai fiindca banuiam ca ii poti vedea an de an (si nu vroiam sa ma oftic).
Poate la anul, daca toate-s bune, si daca Depeche isi programeaza concertul din Franta in perioada turului, sa vad si eu caravana.
Oricum, la anul am programate concertele DM.
Sa fim sanatosi deci, mai avem inca saci intregi cu placeri ! ;)

raul rual spunea...

nu ma ajuta ca-i vad, cum eu sunt mereu pe drum, cu marfa dupa mine, drumurile sunt blocate o ora-doua si trebuie sa astept sa treaca dansii, la 40 de grade

Mihaeladm spunea...

Aha, Raul, nu genul asta de intalniri ma gandisem ca il ai cu caravana. Cred ca e prima oara cand vad si neajusurile Turului.
In cazul asta ma intreb cata placere iti poate face sa privesti la teve caravana, tie probabil iti creeaza o senzatie de disconfort.
Cred ca esti unul din putinii oameni in contratimp cu evenimentul asta.

Trimiteți un comentariu