Cum trebuie sa arate un puzzle bun si cum arata al meu

luni, 30 iulie 2012

Fiindcă ieri seară mi-a fost închis accesul la net mi-am căutat de lucru contra nervilor.
Şi mi-am găsit pe măsură : am deschis una din cele două cutii de puzzleuri pe care mi le păstrez de câţiva ani nedesfăcute.

Mie una îmi plac puzzle-urile serioase, de la 1.000 de piese încolo.
Problema e că trebuie să îţi şi placă imaginea, dar să fie şi adecvată pentru un puzzle.

Ce înseamnă o imagine numai bună pentru puzzle?
Înseamnă să fie cât mai puţine porţiuni 'moarte' cromatic - de pildă cer, zăpadă, faţade uni de clădiri.
În momentul în care o jumătate din imagine e cer, fără nici un detaliu, simţi că turbezi încercînd să alipeşti piesele fără vreun indiciu.

Ei bine, când mi-am ales puzzle-ul ăsta nu am respectat decât prima regulă : mi-am plăcut imaginea. A unui castel, desigur.
Aşa că am trecut cu vederea că din cele 1000 de piese vreo 250 reprezintă doar cerul. Atât, nici un detaliu pe cer, nimic orientativ. Nimic provocator ca găsire de indicii. Iar alte 250 piese sunt cu brazi.

Mi-am răspândit toate piesele pe pat,
mi-am întins deja toţi nervii căutînd marginile şi negăsind decât 3 colţuri,
mi-am aruncat apă peste ochişori deja în două runde
şi-acum ... deja încep să mă gândesc unde voi dormi la noapte.
Sau să mut puzzle-ul totuşi pe podea?

4 comentarii:

vienela spunea...

:)) Asa facea si Ionut al meu cand era micut. Dupa ce rezolva puzzle-ul isi dadea seama ca l-a asezat intr-un loc nepotrivit. :))
Am avut unul cu un cal alb pe un fond verde. O zi intreaga am muncit la el. :))

Mihaeladm spunea...

:))) Vienela, imi pot imagina scena in care o familie intreaga incepe sa se enerveze incep ca nu mai termina un biet puzzle.
Eu ma chinui de una singura cu sapatamanile, fiindca le fac printre picaturi.
Mi-ar placea mie sa mai vina cate cineva sa imi mai zica :"vaaii, dar cum n-ai vazut ca piesa asta merge aici?". :))

vienela spunea...

Nu mai are nici un farmec daca iti spune cineva ca o anumita piesa isi are locul acolo.
Acum nu mai am nici un puzzle in casa. Chiar mi-ai dat o idee, cu ce sa ii mai ocup timpul lui Ionut, sa nu il mai vad 10-12 ore pe zi la calculator.

Mihaeladm spunea...

Vienela, banuiesc ca Ionut e in vacanta acum, deci probabil profita de net. Dar totusi, la 10-12 ore pe zi cum spui tu, profita cam in exces. :)
Eu zic ca mai bine decat cu un puzzle incerci alta strategie : ia-l intr-o zi si mergeti sa probeze niste rame de ochelari de vedere, doar asa, sa vada cum i-ar sta. ;) Poate functioneaza chestia asta.
Sau poate din contra, or fi chiar la moda ochelarii acum. :))
(asta in cazul in care nu poarte deja, desigur).
Eu mai am de lucru la puzzle, parca e cel mai greu din cate am facut!

Trimiteți un comentariu